گردهمایی تخصصی و وبینار ایجاد بانک سنجش های آغازین ریاضی پایه نهم متوسطه اول ناحیه 3 کرمانشاه


این وبینار در بستر فضای مجازی شاد به صورت گفتگوی صوتی با تدریس آقای آروین دوشنبه شب 25/11/1400 از ساعت 21 الی 22 با شرکت  سرگروه و 40 نفر از دبیران گروه ریاضی ناحیه 3 برگزار گردید.
مطالب گفته شده:
1-تشریح و تبیین سنجش آغازین و لزوم بکارگیری سنجش آغازین در ابتدای کلاس وارایه چند نمونه از طراحی سنجش آغازین توسط استاد آروین
2-تشریح و بیان این نکته که سنجش برای یادگیری عنوانی جدید برای سنجش تکوینی است
3-بیان این مطلب که شوربختانه در کشور ما به سنجش تراکمی یا پایانی اهمیت بیشتری داده می شود.
4-اهمیت سنجش آغازین آنقدر مهم است که در صورت عدم وجود آن موفقیت دانش آموزان غیر ممکن و ارتباط عمیقی با روش تدریس و تمرین دارد.
5-بحث و تبادل نظر همکاران درباره نحوه طراحی سنجش آغازین
6-ترغیب و تشویق همکاران به طراحی سنجش آغازین در ابتدای کلاس و ارایه بازخورد به دانش آموزان
7-تشویق همکاران به شرکت در فراخوان ها

 

وبینار آموزشی و جلسه توجیهی" ایجاد بانک سنجش های آغازین" دبیران ادبیات فارسی

به نام خدا

بادرود
وبینار آموزشی و جلسه توجیهی" ایجاد بانک سنجش های آغازین"  با شرکت دبیران ادبیات فارسی ناحیه ۳ استان کرمانشاه در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰در بستر شاد ساعت ۲۱تا ۲۲:۱۵ برگزار گردید
در این جلسه با سخنرانی استاد آروین راهبر سنجش استان و با حضور بیش از 60 نفر به صورت گفتگوی صوتی مطالب مربوطه بیان و توجیه شد

وبینار آموزشی و جلسه توجیهی" ایجاد بانک سنجش های آغازین" دبیران علوم تجربی

به نام خدا

با درود
وبینار آموزشی و جلسه توجیهی" ایجاد بانک سنجش های آغازین"  با شرکت دبیران علوم تجربی ناحیه ۳ استان کرمانشاه در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰در بستر شاد ساعت ۲۱تا ۲۲:۴۵ برگزار گردید
در این جلسه با سخنرانی استاد آروین راهبر سنجش استان و با حضور بیش از ۵۰ نفر به صورت گفتگوی صوتی مطالب مربوطه بیان و توجیه شد

یک تجربه- خودتوصیفی سنجش تراکمی برای تکوینی

به نام خدا
در زمان برگزاری آزمونها به شکل مجازی همزمان با طراحی سوال کلید وریز بارم را می ساختم و آن را پس از برگزاری آزمون در فضای شاد بارگزاری می کردم تا بچه ها پاسخ نامه خود را با آن مقایسه کنند و به این صورت متوجه اشکالات خود باشند و دانش خود را تکمیل کنند. 
همچنین در زمان برگزاری آزمون به شکل حقیقی در اولین جلسه کلاس حضوری تک تک دانش آموزان را صدا می زدم و پاسخنامه آنها را  که اشکالات هر سوال مشخص شده بود به همراه کلید و ریز بارم در اختیار آنان قرار دادم تا مقایسه کنند و به این ترتیب دانش خود را تکمیل کنند. به این ترتیب از سنجش تراکمی و پایانی به عنوان تکوینی استفاده می کردم. در بعضی از دوره ها برای تقویت و اثر بخشی آموزش و سنجش تراکمی از دانش آموزانی که نمره آنها کمتر از12 بود سنجش تکوینی برگزار نمودم و نمره  آن دسته از دانش آموزانی که پاسخ اکثر سوالات را درست نوشته بودند را افزایش دادم.

چگونه یک فعالیت سنجش آغازین طراحی کنیم؟

برای دریافت خبر پیوند را لمس کنید.

کارگاه تخصصی " سنجش های آغازین چراغ راه" برای سرگروه های متوسطه اول ناحیه سه کرمانشاه

به نام خدا

با درود

کارگاه تخصصی " سنجش های آغازین چراغ راه" برای سرگروه های متوسطه اول ناحیه سه کرمانشاه در تاریخ 6 بهمن ماه 1400  در سالن جلسات  ساعت 10 تا   11:20 برگزار گردید

در این گارگاه استاد آروین موارد زیر را بیان کردند:

1-تاکید بر سنجش آغازین با هدف بررسی میزان تسلط دانش آموزان به دانش، مهارتها، نگرش ها و تجارب مرتبط به مفاهیم پیش نیاز از دروس قبلی یا سال های پیش درس جدید و بخشنامه دبیرخانه کشوری و نیز استانی به همکاران ارایه شد و جزییات آن شامل فرم سه گام سنجش آغازین و سهمیه استان در هشت درس پایه نهم معرفی شد و مثال هایی ارایه گردید. جدول 3 و4 سنجش آغازین شرح داده شد. همچنین سایت دبیرخانه کشوری و وبلاگ استان و گروه های مجازی استان جهت پرسش و پاسخ و دریافت اطلاعات معرفی گردید.

2- فرم نظارت سنجشی علاوه بر بارگزاری در گروه های شاد و واتساپ سرگروه های ناحیه 3 چاپ و نسخه کاغذی در اختیار آنها قرار گرفت و شیوه تکمیل آن توسط ناظرین بیان شد.

3- اطلاع رسانی موضوع این کارگاه به دبیران ناحیه سه توسط سرگروه ها

4- در مورد روایت نگاری تجربه زیسته سنجش مطالبی مطرح شد.

5- پیشنهاد ها و سوالات همکاران مطرح شد و به پرسش ها پاسخ داده شد.

اسامی شرکت کنندگان:

1- جهانگرد آهوخوش

2- فریبا غلامی

3- مژده ایرجی

4-فریبا حسینخانی

5-ساسان علیمرادی

6- کاوه آریا منش

7- پرستو ناظم پور

8- بهزاد سورنی

9- ولی کیانی پور

10-مصطفی یگانه

11-علی سروستان

12-سمیه زهرایی

13- بهرام آروین