*پرسش های اساسی*

هفت ویژگی *پرسش های اساسی* از نظر مکتای و ویگینز(2013):

۱) پایان باز بوده و یک پاسخ واحد نداشته باشند.

(open-ended)

۲)ذهن را درگیر و انسان را به تفکر وادارند.

(thought-provoking and intellectually engaging)

۳)سطوح بالای تفکر را به کار می گیرند.
(higher-order thinking)

4)به اندیشه های مهم و قابل انتقال می پردازند.
(important, transferable ideas)

5)پرسش های دیگری ایجاد و روحیه جست و جو گری را تقویت می کنند.
(additional questions)

۶) قابل دفاع و استدلال باشند و نه قابل پاسخ دهی.
(support and justification)

7) بارها و بارها مطرح شوند.
(Recurs over time)
 

نتایج آزمون برخط از فیلم های سنجش برای  دبیران متوسطه اول

در راستای برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری سنجش، گروه کیفیت بخشی به فرایند سنجش و ارزشیابی استان  مسابقه و آزمون برخط برای دبیران متوسطه اول استان در روز پنج شنبه 12/12/1400 در سامانه  برگزار نمودند.

از بین 149 نفر  شرکت کننده در سطح استان  نفرات زیر رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

1-گلاره شکارچی از جوانرود رشته ادبیات فارسی

2-مصطفی بیاتی از ناحیه سه رشته دینی و عربی و

هدی اسماعیلی از ناحیه یک رشته ادبیات فارسی (مشترک رتبه دوم)

3-فائزه مرادی از دبیرستان عدالت رشته فرهنگ و هنر،

خدا بخش رضایی از ناحیه یک رشته ادبیات،

روناک مرادی از سنقر رشته علوم تجربی،

روح انگیز سوری از دالاهو رشته مطالعات اجتماعی، 

پریوش اجلالی از ناحیه 2 رشته ادبیات فارسی و

ژاله معینیان از ناحیه 2 رشته ادبیات فارسی ( مشترک)

   
   
   
   

 

برگزاری آزمون برخط از فیلم های سنجش برای  دبیران متوسطه اول

  

به نام خدا

به: مناطق و نواحی و شهرستان ها

از: گروه کیفیت بخشی به فرایند سنجش و ارزشیابی متوسطه اول استان

موضوع: برگزاری آزمون برخط از فیلم های سنجش برای  دبیران متوسطه اول

پیرو برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری سنجش، گروه کیفیت بخشی به فرایند سنجش و ارزشیابی استان در نظر دارد مسابقه و آزمون برخط از بین60 فیلم، فیلم های  با پیوند های زیر را انتخاب و این آزمون برخط برای دبیران متوسطه اول استان در روز پنج شنبه 12/12/1400 در سامانه 

http://grohha.ir/azmoon

برگزار می­ شود. برای نفرات برگزیده تشویقی اداره کل در نظر گرفته شده است.

  آدرس و پیوند مکان بارگزاری فیلم های منبع مسابقه در آپارات چنین است.

https://www.aparat.com/v/atkEG

https://www.aparat.com/v/iGDze

https://www.aparat.com/v/G91Ps

https://www.aparat.com/v/w3OVf

https://www.aparat.com/v/riOov

https://www.aparat.com/v/45u8T

https://www.aparat.com/v/Kuy0k

https://www.aparat.com/v/eNr1w

https://www.aparat.com/v/hoDxG

 

وبینار آموزشی  " سنجش های آغازین چراغ راه آموزش های مجازی و خقیقی"

به نام خدا

درود بر همکاران گرامی

وبینار  " سنجش های آغازین چراغ راه آموزش های مجازی و خقیقی"  در بستر فضای مجازی ادوبی کانکت در چهارشنبه شب 4 اسفند 1400  از ساعت 21 الی 22 با تدریس استاد آروین و با شرکت  سرگروه ادبیات فارسی استان و 24 نفر از دبیران استان کرمانشاه برگزار گردید.
مطالب گفته شده:

  • تشریح و تبیین سنجش آغازین و لزوم بکارگیری سنجش آغازین در ابتدای کلاس وارایه چند نمونه از طراحی سنجش آغازین 

  • تشریح و بیان این نکته که سنجش برای یادگیری عنوانی جدید برای سنجش تکوینی است

  • بیان این مطلب که شوربختانه در کشور ما به سنجش تراکمی یا پایانی اهمیت بیشتری داده می شود.

  • اهمیت سنجش آغازین آنقدر مهم است که در صورت عدم وجود آن موفقیت دانش آموزان غیر ممکن و ارتباط عمیقی با روش تدریس و تمرین دارد.

  • بحث و تبادل نظر همکاران درباره نحوه طراحی سنجش آغازین

  • ترغیب و تشویق همکاران به طراحی سنجش آغازین در ابتدای کلاس و ارایه بازخورد به دانش آموزان