گزارش کارگاه آموزشی طراحی سوال و سنجش تراکمی و تبیین فراخوان سنجش یادگیری دانش آموزان
به نام خدا
کارگاه آموزشی طراحی سوال سنجش های تراکمی وبیان و توجیه فراخوان سنجش دبیرخانه در روز پنجشنبه 21/02/1402 در محل سالن اجتماعات ناحیه 2 کرمانشاه با سخنرانی استاد آروین برگزار گردید.
محورهای این کارگاه آموزشی
1- طراحی سوال و سنجش های تراکمی
2- بیان و توجیه فراخوان سنجش دبیرخانه
استاد آروین در محور اول موارد زیر را بیان و ارائه نمودند:
انواع ارزشیابی و سوالات آزمون هارو بیان نمودند که شامل سوالات صحیح و غلط، جای خالی و جور کردنی و تشریحی...می باشد.
جدول طبقه بندی آهداف از دیدگاه برنامه درسی ملی
تدریس در قالب یک اینفوگرافیک
جدول حیطه های شناختی-عاطفی-روان حرکتی
تعریف و توضیح اصطلاحات:اندازه گیری-آزمون-سنجش-ارزشیابی و رابطه بین آنها
استاد آروین در محور دوم موارد زیر را بیان و ارائه نمودند:
شرایط و شیوه اجرا و زمان اجرای شیوه نامه فراخوان سنجش یادگیری دانش آموزان متوسطه اول
محورهای اجرا
.طراحی تکالیف عملکردیبا اهداف سنجش تراکمی
. نقد و بررسی سوالات هماهنگ استانی پایه نهم
. جمع آوری خطاهای رایج یادگیری بر اساس پاسخهای دانش آموزان